Smrt hudebního průmyslu, důvěra v doporučení a ochočené lišky [Víkendové čtení #3]

The Look of Love... | By Keven Law

Do třetice všeho dobrého je tu víkendové čtení (končit ještě neplánuji). Dnes to bude více o hudbě a videu — jeden by si řekl, že by se celý zábavní průmysl měl probudit do reality, kterou zákazníci vyžadují. Doufejme, že tomu bude dříve než později. Ale před každou revolucí musí padnout starý systém, ne? Dále se dozvíte, jak je těžké získat jednou ztracenou důvěru zákazníků. Inu, chyby se neodpouští. Chtěli jste někdy ochočenou lišku? A dá se taková liška vůbec ochočit a proč by to někdo dělal? Pěkné čtení a krásný víkend!

The REAL Death Of The Music Industry

Minulý týden začal Internetem kolovat graf ukazující, že s nahrávacím průmyslem to jde pěkně z kopce. Samozřejmě záhy přišla jeho kritika, že data jsou špatně interpretována a nejsou očištěna o inflaci či přírůstek obyvatel. Michael DeGusta tedy přišel s vlastní tentokrát korektní analýzou. Výsledek? Je to ještě horší, než se původně myslelo.

Je patrný odklon od tradičního alba k singlům a to, že vysoké poplatky za práva k hudebním dílům neumožňují větší penetraci zajímavých služeb. Kdy tedy přijde smrt hudebního průmyslu? Stane se z něj jen vzpomínka, že se jednou na nějakých 40 let na hudbě dalo dobře vydělat?

Pokračovat na celý článek The REAL Death Of The Music Industry

Pandora Turns Down $550 Million To Go Public

Pandora je jednou z největších služeb v oblasti music-on-demand, nebo chcete-li hudbou na požádání či jednoduše řečeno internetovým rádiem. Má více než dobrou uživatelskou základnu, přináší peníze (alespoň podle některých interpretací) a nyní se chystá na získání dalšího kapitálu. Nicméně ze středně až dlouho dobého hlediska je její obchodní model neudržitelný. Tedy pokud se nezmění pravidla na trhu. Proč? Na vině jsou příliš vysoké autorské poplatky za obsah. Krátkozraké? Podle mě určitě. Zajímavé čtení.

Pokračovat na celý článek Pandora Turns Down $550 Million To Go Public

1,900 copies: How a top-selling Kindle Single is generating new audiences for ProPublica

O Kindle Singles jsem se tu již zmínil v rámci povídání o nových trzích. Nicméně je zajímavé vidět na příkladu, jak si takový Singl (tedy asi novela — ani kniha, ani rak článek) vede. Popisované dílo — Pakistan and the Mumbai Attacks: The Untold Story — asi nebude díky svému obsahu tím nejpopulárnějším titulem (na rozdíl od Homo Evolutis, jež je zajímavý a obecně naučný), nicméně síla Amazonu jej dostala k více než 1900 čtenářům. Vydělat se na tom nedá, ale podle autorů to je výborný způsob, jak se dostat k lidem.

Pokračovat na celý článek 1,900 copies: How a top-selling Kindle Single is generating new audiences for ProPublica

Who Gives the Most Trusted Recommendations?

Komu důvěřujete při sbírání doporučení? Dobrá otázka. Jsou to experti, nebo lidé jako vy? Ač bych to čekal obráceně, důvěra ve vaše sociální kontakty klesá, kdežto v odborníky stoupá. Není to kvůli tomu, že si za kamarády (na webu) bereme kde koho?

Pokračovat na celý článek Who Gives the Most Trusted Recommendations?

How hard is it to fix a reputation? Ask GM

Jeden přehmat může znamenat velký problém. Série přehmatů a špatného chování k zákazníkovi katastrofu. Nebylo náhodou General Motors onehdy v úpadku a nemusela ho federální vláda vykoupit? Vemte si příklad z cizího neštěstí na Forbes blogu Jima Nicholse.

Pokračovat na celý článek How hard is it to fix a reputation? Ask GM

Animal Domestication: Taming the Wild

The Look of Love... | By Keven LawProč ze všech divokých druhů jen pár zvolilo cestu soužití s člověkem? A kdo udělal první krok? Lidé, kteří chtěli zvířata využít, nebo naopak zvířata, která se v blízkosti člověka cítila v bezpečí? A co vlastně předurčuje schopnost zvířat s člověkem vyjít. Tyto a mnohé další otázky zodpoví článek na National Geographic. Domestikované lišky čekají! Docela dlouhé ale o to zajímavější čtení!

Pokračovat na celý článek Animal Domestication: Taming the Wild

Toť vše pro tento týden a doufám, že vymyslím něco dobrého na ten příští. Přeji příjemný víkend a nezapomeňte — proberme to!

Proberme to!