Nenechte se unavit úzkými kalhotami, štěstí není náhoda a kreativita je jako milostný vztah [Víkendové čtení #7]

Hope - Faith - Love - Luck | Lotte Grønkjær

Nosíte upnuté oblečení? A nejste z toho unavení? Je velká šance, že jste a to kvůli špatnému prokrvování mozku a svalů kvůli omezující módě. Štěstí je možná jen důsledkem náhledu na svět. „Štístka“ nejsou v pohodě a bez starostí kvůli štěstí, možná naopak je štěstí zapříčiněno jejich pohodou a otevřenou hlavou. V neposlední řadě se podíváme na to, že s kreativitou máte určitý vztah ne nepodobný tomu s vaší partnerkou či partnerem. Přeji příjemné čtení.

Energy Zappers: 10 Everyday Things That Drain Our Energy and Steal Our Time

Je spoustu věcí, které nás přes den dokáží pěkně unavit. Co mě ale zaujalo na tomto článku, je hned první položka: těsné oblečení. To je dnešní hitem a módní vlnou pro obě pohlaví. (No, možná nejsem úplně nejzběhlejší v dnešní módě, ale když se projdu po ulici, tak vidím spoustu lidí v upnutých džínách a tričkách.) Každopádně takové oblečení nás nenechá volně dýchat, což snižuje množství kyslíku, které putuje do našeho mozku a svalů. Navíc hned druhou položkou v seznamu jsou vysoké podpatky. Ach, ta móda… Po bok zmíněným se staví negativní lidé a emoce, nepřerušovaná práce, těžké syté obědy, vynechaná snídaně nebo dehydratace. Na ty mrkněte do původního článku. Čas změnit šatník?

Přejít na původní článek Energy Zappers

What Lucky People Do Different

Hope - Faith - Love - Luck | Lotte GrønkjærMožná, že pro některé je štěstí jen o jejich celkovém náhledu na svět. V článku je popisována zajímavá studie: pro její účely byli sezváni lidé, kteří si o sobě myslí, že jsou smolaři či naopak, že mají štěstí. Těm byly dány noviny a úkol spočítat, kolik je v nich obrázků. V průměru to smolařům trvalo kolem dvou minut, kdežto „štístkům“ jen pár vteřin. Jak to? V textu hned na druhé stránce byla věta: „Přestaňte počítat. Je tady 43 obrázků.“ Proč tedy tuto větu neviděli i smolaři? Zdá se, že byli tak zabraní do počítání, že zprávu minuli. Smolaři totiž často minou dobrou příležitost, protože se moc soustředí na něco jiného. Jak se uvádí v článku: na večírku hledají dokonalého partnera a minou dobré kamarády, nebo se koukají po úzce vymezené práci a minout tak jinou zajímavou pracovní příležitosti. No, možná jsou šťastní lidé šťastní v obou významech tohoto slova — jak svým přístupem k životu, otevřenou hlavou a uvolněností, tak i důsledky, které jim to přinese. Sedí to na vás?

Přejít na původní článek What Lucky People Do Different

The Romance of Creativity

Nyní lehce alegoricky. Kreativní proces je hodně podobný milostným vztahům. První uhodí láska, hormony se bouří a na partnerovi nevidíte smítka špatného a chcete být pouze s ním či s ní. Stejné je to i s novým nápadem — milujete ho, baví vás o něm přemýšlet, chcete ho zdokonalit a jste neuvěřitelně vybuzená(ý) k realizaci. Pak ale přijde druhá fáze, vystřízlivění. Začínáte vidět první chyby a vše už není tak růžové a pěkné, jak bylo… líbánky jsou u konce. A stejně jako u lidského partnera, i s nápadem musíte být „v dobrém i ve zlém,“ aby vše dopadlo. Článek zmiňuje, že nejlepší obranou je uvědomělost tohoto jevu a já dodám i zkušenost z minulosti. Více v článku.

Přejít na původní článek The Romance of Creativity

Forrester: Shopping cart abandonment here to stay

Teď uhodíme na podnikatelskou notu, na kterou jsem hrál už na twitteru (@MichalPulda). Forrester uvádí vlivy, jež nás nechají opustit virtuální nákupní košík a nedojít k pokladně, jak někdy učinilo 88 % z nakupujících. Publikuje jich 5 a některé jsou celkem pochopitelné; například díky nepřipravenosti k nákupu tak učinilo 41 %. Stejně tak i opuštění nákupního procesu díky vysoké ceně produktu asi nepřekvapí. Každopádně studie ukazuje na poštovné, jako velký kámen úrazu. (Díky Forrestere, toto říkám už dlouho.) Ne že by poštovné bylo špatně z principu, nějak se pošta zaplatit musí, na vině jsou praktiky obchodů se skrýváním jeho výše. Při použití takového přístupu se poštovné zobrazí až na poslední stránce (nejlépe spolu s dalšími skrytými poplatky) a z výhodné koupě se stane zavřené okno prohlížeče. Znáte ten pocit — odcházíte s pocitem podvedenosti, hořkou příchutí na jazyku a pravděpodobně se v tomto obchodě nikdy neukážete. Jak jste na tom vy? Já například už nikdy (doufám) nepoletím s Ryanairem…

Přejít na původní článek Forrester: Shopping cart abandonment here to stay

In depth: How Rovio made Angry Birds a winner (and what’s next)

Určitě vás zasáhl fenomén Angry Birds. A možná vás bude zajímat, co stálo za jeho vznikem. Z článku o vývojovém studiu Rovio, která za naprdnutými ptáky stojí, pochopíte, že to rozhodně nebyla náhoda, ale spíš zkušenosti nalezené v kvantitě pokusů a chuť vyzkoušet něco nového. (Jak jsem už psal dříve, právě ve kvantitě je schovaná kvalita, usilujete o ni.) Zajímavé čtení a zajímavé souvislosti, jak jde udělat světový fenomén, který bourá žebříčky prodejnosti.

Přejít na celý článek In depth: How Rovio made Angry Birds a winner (and what’s next)

Tak jak jste na tom se štěstím vy? Užijte si víkend a Velikonoce a příští týden na shledanou. Pěkné čtení!

3 komentáře u „Nenechte se unavit úzkými kalhotami, štěstí není náhoda a kreativita je jako milostný vztah [Víkendové čtení #7]“

  1. „…you can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something—your gut, destiny, life, karma, whatever.“ Pořád říkám, že každá (a nejen špatná) zkušenost je k něčemu dobrá. A nenechám si vymluvit, že dělat tři různé práce zároveň je chyba :-)))

    1. Určitě – ne nadarmo se říká, že chybami se člověk učí.
      A to myslíš tři práce sekvenčně nebo paralelně? V poslední době jsem četl pár článků o tom, že multitasking spíš produktivitě ubírá, než aby jí pomáhal.

      1. …tak doslova paralelně by to asi nešlo, je to víc úvazků poskládaných za sebe. Není to úplně multitasking, ale když té práce je víc, tak nejenom, že se na tu jinou víc těšíš, ale trošku po pomáhá odbourávat nepodstatné věci – na ty holt není čas. Když se mám celý týden soustředit na jedinou věc, tak mi přijde, že jsem míň produktivní.

Proberme to!